Servicii bune poate oferi oricine, dar serviciile excelente sunt oferite de o
mână de oameni care “respiră” excelența și o manifestă în viața lor
personală și profesională.
Oferirea de servicii excelente este unul dintre cei mai importanți factori
care determină succesul unei afaceri. Fie că ești în domeniul ospitalității, al
comerțului sau al altor industrii, asigurarea unor servicii de înaltă calitate
duce la fidelizarea clienților și la obținerea de recomandări.
În acest articol, am enumerat câteva strategii cheie pentru a realiza servicii excelente și pentru a oferi o experiență memorabilă clienților.
Pentru a oferi servicii excelente, este esențial să înțelegi realmente
ceea ce își dorește clientul. Iar pentru a reuși e nevoie să faci
cercetări de piață, să colectezi feedback-ul clienților, să pui întrebări
relevante, să asculți activi, să fii prezent când clientul are nevoie de
tine, poate chiar înainte ca acesta să își exprime o dorință ș.a.m.d.
Astfel ai șanse reale să afli ceea ce îți dorește cu adevărat.
Mai mult, poți adapta serviciile tale pentru a satisface aceste cerințe
și pentru a depăși așteptările clienților.
Adaugă anunțuri de angajare sau cere ofertă pentru promovare premium.
Serviciile excelente trebuie să fie o valoare fundamentală a afacerii
tale și să reprezinte cel mai important scop în sine.
Angajații au nevoie să fie încurajați în a-și asuma responsabilitatea
pentru calitatea serviciilor și să fie atenți permanent la nevoile
clienților. Practic, să își dezvolte un fel de “ochi de vultur”.
Furnizează-le instruiri periodice și oferă-le resursele necesare pentru
a-și dezvolta abilitățile și a deprinde cunoștințele care îi vor susține în
crearea de experiențe pentru fiecare client în parte.
Astfel de cursuri reprezintă o investiție pe termen lung, cu efect
imediat, confirmat chiar de client.
Serviciile excelente trebuie să fie o valoare fundamentală a afacerii
tale și să reprezinte cel mai important scop în sine.
Angajații au nevoie să fie încurajați în a-și asuma responsabilitatea
pentru calitatea serviciilor și să fie atenți permanent la nevoile
clienților. Practic, să își dezvolte un fel de “ochi de vultur”.
Recompensează performanțele deosebite și promovează un mediu
de lucru care încurajează inovația și grijă față de clienți, chiar și atunci
când se fac greșeli.
Lucrezi sau vrei să lucrezi în industria ospitalității? Fă-ți cont și aplică la joburi.
Atenția la detalii face diferența în oferirea de servicii excelente.
Întotdeauna!
Fii atent la cerințele individuale ale clienților și asigură-te că le iei în
considerare în timpul interacțiunii. E obligatoriu ca serviciile tale să
fie prestate cu precizie și că totul este în ordine, de la aspectul fizic al
locației și al tău, până la procesele operaționale.
Comunicarea eficientă este esențială pentru a oferi servicii excelente.
Ascultă cu atenție nevoile clienților și asigură-te că înțelegi clar
solicitările lor. Comunică în mod deschis și prietenos, oferind
informații relevante și răspunsuri prompte la întrebările sau
preocupările clienților.
Listează-ți serviciile de furnizor HoReCa și promovează-le pe platforma noastră.
Indiferent cât de bine pregătit ești, pot apărea probleme, situații
incomode și nemulțumiri ale clienților. Este important să gestionezi
aceste situații cu profesionalism și empatie. Ascultă cu atenție
plângerile și oferă soluții rapide și satisfăcătoare.
Transformă aceste experiențe negative în oportunități de a construi
loialitatea clienților prin abordarea problemelor într-un mod proactiv
și prompt.
Dar pentru a realiza toate astea, e nevoie să cunoști foarte bine
organizația din care faci parte și resursele pe care le ai la îndemână
pentru a oferi soluții prompte și adaptate.
Mai mult e nevoie să știi până unde “ai mână liberă” în a decide pe loc
ceea ce poți oferi clientului, fără a-i cere acestuia timp în plus de
așteptare.
Oferirea de servicii excelente nu este o sarcină ușoară, dar merită efortul
depus. Prin înțelegerea nevoilor clienților, formarea angajaților, cultivarea
unei culturi a serviciilor excelente și acordarea atenției la detalii, poți
construi o afacere de succes și să impresionezi clienții.
Oferirea de servicii excelente nu este doar un scop în sine, ci și o investiție
în creșterea pe termen lung a afacerii tale și în satisfacția clienților.
Dacă vrei să ai și tu o echipă ce excelează în oferirea de servicii, intră pe
www.alinanitu.com pentru a alege cursul sau programul de Customer Care
al Ospitalității ce se potrivește în fiecare business.
Ai nevoie de consultanță, servicii de marketing sau training pentru echipa ta?