Criza sanitară a afectat industria turismului în mod diferit pe fiecare continent, iar redresarea acestuia va fi variată și fragmentată. Dar, în ciuda tuturor incertitudinilor, rămânem optimiști cu privire la viitorul pe termen lung al turismului. Datele din industrie oferite de Amadeus Hospitality arată că, de la începutul anului 2021, numărul rezervărilor a crescut cu peste 60%. Cu ajutorul digitalizării și noilor tehnologii, industria ospitalității a reușit să se reinventeze doar în câteva luni.
Tendințele cheie în domeniul ospitalității în 2022 vor fi toate concentrate pe un nou tip de oaspete, unul mai atent – un oaspete care pune accent mai mult pe amintiri și experiențe autentice. Pe măsură ce citești acest articol, te încurajăm să iei în considerare – Cum pot îmbunătăți experiența oaspetelui meu? – Fii la curent cu noile tendințe și aplică cât mai multe sfaturi prezentate mai jos.
Iată 9 tendințe în ospitalitate pentru anul 2022:
Rezervările pentru o singură familie pe site-uri precum Airbnb au înregistrat o creștere spre sfârșitul anului 2020 și până în 2021. Pe fondul restricțiilor pandemice, a crescut interesul pentru cabane și proprietăți cu curte și spații de agrement.
Oamenii apreciază tot mai mult închirierile de spații unice și experiențe de genul „live like a local”. Pentru a satisface cerințele în schimbare ale turiștilor, Airbnb își extinde ofertele în hoteluri de tip boutique și ne așteptăm ca hotelurile să se extindă și pe piața de home-sharing.
Alexa de la Amazon, Siri de la Apple, Google Assistant și Cortana de la Microsoft sunt cele mai recente tehnologii de asistență digitală care au un trend ascendent solid.
Peste 20% dintre oameni folosesc căutarea vocală săptămânal, fie că este vorba de o comandă de produse online, de a obține indicații de orientare sau de a căuta orice pe internet.
Deși mulți consideră că această inteligență artificială se află în stadiile sale incipiente de dezvoltare, modelul se bazează pe limbajul conversațional. Acesta își propune să înțeleagă intenția și contextul pe baza interogărilor anterioare.
Anticipăm că aceasta va fi una dintre multele tendințe în domeniul ospitalității care vor transforma industria în anii următori. În calitate de antreprenor în domeniul ospitalității, îți recomandăm, ca în viitorul apropiat, să implementezi și opțiunea prin care un oaspete poate rezerva o camera folosind asistența vocală.
Se așteaptă ca industria VR (realitatea virtuală) să se extindă de la 5 miliarde de dolari în 2021 la peste 12 miliarde de dolari până în 2024. În cadrul pieței de ospitalitate, tehnologia permite potențialilor oaspeți să-și exploreze locurile de cazare și zona înconjurătoare înainte de a rezerva o călătorie. Acest lucru poate oferi oamenilor liniște sufletească atunci când vizitează un loc nou, în timp ce îi ajută pe hotelieri să-și prezinte ofertele.
În ultimii ani, VR a îmbunătățit experiența clienților atunci când explorează zone din apropiere. Pentru un client obișnuit, VR oferă informații mai precise legate de rezervarea unei camere de hotel. Citirea descrierilor este depășită în comparație cu VR, care oferă clienților posibilitatea de a experimenta înainte de a plăti un serviciu. În acest fel, hotelurile vor folosi conceptul de marketing „try-before-you-buy”.
Pentru a fi în conformitate cu Acordul de la Paris privind clima, industria hotelieră globală va trebui să-și reducă amprenta de carbon cu 90% până în 2050. Este benefic mai ales pentru planetă, dar și pentru business.
Pandemia a accelerat gradul de conștientizare și necesitatea oamenilor de a călătorii eco friendly – rapoarte recente de la Expedia Group au arătat că turiștii doresc să susțină practicile sustenabile și sunt dispuși să plătească cu 59% mai mult pentru a face călătoria lor mai sustenabilă.
Pe măsură ce ne confruntăm cu mai multe probleme de mediu în fiecare zi, sustenabilitatea devine o preocupare principală. Astfel, o mare parte a industriei ospitalității participă la acțiunile Go Green pentru a reduce impactul negativ asupra mediului.
În ultimii 10 ani, hotelierii au început să aplice practici de dezovoltare durabilă. Acest lucru a oferit un impact semnificativ asupra mediului. A îmbunătățit experiența oaspeților și a generat venituri generale mai mari. Studiile au remarcat, de asemenea, că angajații mai tineri sunt mai dispuși să lucreze în industrii care pun accent pe dezvoltarea comunității.
S-a observat o creștere exponențială în ceea ce privește veniturile și traficul în ultimul an generate de telefoanele mobile. În timpul verii, veniturile generate de pe dispozitivele mobile au contribuit cu 60% din toate veniturile, iar traficul de pe telefoanele mobile a fost de 77%. Având în vedere că majoritatea oamenilor vizualizează și rezervă o cameră folosind telefonul mobil, este esențial să investești în tehnologia potrivită, care va oferi oaspeților o experiență la fel de fluidă precum cea de pe un desktop.
Oaspeții folosesc aplicații bancare, cumpără și comandă cina prin smartphone-urile lor – și își doresc o experiență prietenoasă cu dispozitivele mobile oriunde merg, inclusiv rezervarea unei camere de hotel și zboruri.
Aplicațiile mobile din industria ospitalității au fost testate și s-au dovedit că oferă clienților o experiență excelentă. Site-urile web și aplicațiile compatibile cu dispozitivele mobile, precum și informațiile actuale și actualizate, stimulează creșterea afacerii în întregime. Mai mult, tehnologia mobilă creează o punte între client și cel care îi oferă serviciile.
Concediile bazate pe experiență vor continua să fie la modă și în 2022. Aceasta înseamnă parteneriate cu afaceri locale care îți permit să oferi experiențe unice oaspeților tăi. Ar putea fi activități în aer liber, cum ar fi caiac, parapantă, călărie, drumeție sau o degustare de vin. Sau poate este un retreat pentru yoga. Fie că este vorba de familie, cupluri, pensionari sau freelancerii, oferă și servicii bazate pe experiențe unice atunci când îți stabilești strategia și pachetele pentru 2022.
Trebuie ținut cont că 47% dintre oameni lucrează de la distanță în această perioadă. Așa a apărut termenul de “worktioner” (persoană care călătorește și lucrează).
Dacă modul în care lucrăm s-a schimbat în ultimii ani, procesul a fost suprasolicitat de combinația dintre o pandemie globală și creșterea conferințelor video. Rezultatul clar este nimic mai mult decât o noua generație de persoane care au părăsit biroul pentru că pot lucra de oriunde.
Unii o numesc bleisure („persoane care combină timpul liber cu obligațiile profesionale de afaceri atunci când sunt în afara țării”), dar un nou termen a luat naștere după evenimentele post pandemice, workcation. Conceptul de a lucra de la distanță într-o cafenea sau un bar de pe plajă nu este nou, dar anul trecut a transformat visul multor oameni în realitate.
Strategia ta de marketing poate să conțină și campanii de promovare prin care să oferi pachete de cazare oaspeților de tip worktioner.
De la începutul pandemiei, conform ASPCA, aproximativ 23 de milione de case din U.S. au făcut loc uni animal de companie, număr care reprezintă aproape 1 din 5 case din U.S. Conform unui alt chestionar recent din partea Mars Petcare, 65% dintre aceste familii sunt interesate să călătorească cu animalul de companie în viitorul apropiat. O altă cercetare realizată de către Packaged Facts în legătură cu sumele cheltuite pe animalele de companie, au concluzionat că în majoritatea cazurilor s-a înregistrat o creștere de peste 35% comparativ cu anii precedenți.
Aceste cifre nu se regăsesc doar în America, Europa a înregistrat cifre similare când vine vorba de animalele de companie și se așteaptă o cerere foarte mare pentru călătoritul alături de animale de companie pentru anul 2022. Hilton vine și susține această idee prin datele adunate din motoarele de căutare care arată că filtrul ”pet-friendly” este ale 3-lea cel mai folosit.
Oferă opțiuni și pachete de cazare destinate turiștilor care călătoresc cu animale de companie.
Viitorul turismului nu este limpede, dar economiștii și experții în turism prevăd un boom global al turismului în viitorul apropiat.
Pe măsură ce țările încep să ridice restricțiile de călătorie și cu speranța oferită de vaccin, ne putem aștepta ca industria turismului să beneficieze de o formă de „cheltuieli de răzbunare” pe care o vor aplica mulți consumatori. Industria va avea o revigorare pe măsură ce oamenii vor începe să cheltuiască pentru lucruri care le-au fost refuzate în timpul lockdown-ului, cum ar fi călătoriile, mesele la restaurant și divertismentul live. Desigur, vor fi în continuare în vigoare restricții pentru a proteja atât oaspeții, cât și angajații. În plus, mai multe țări și companii se vor baza pe tehnologie (în special pe tehnologia touchless), pe transporturi accesibile și pe oferte care îmbogățesc experiențele de călătorie pentru a revigora și a stimula turismul global în timpul pandemiei.