5 sfaturi pentru a depăși concurența pe piața hotelieră post – COVID

5 sfaturi pentru hotelul tău post - Covid

Perioada pandemiei de SARS-Cov-2 va rămâne în memoria colectivă a generațiilor următoare, din cauza impactului devastator asupra economiei globale. Dacă asistența guvernamentală va exista, iar, alături de ea, și sprijinul instituțiilor financiare, comerțul va continua să avanseze și va depăși criza – nu e nici prima, nici ultima oară când s-ar întâmpla. De data aceasta, industria ospitalității are de suferit în special, dar, dacă există voință și o strategie bine organizată, se poate găsi o cale.

Cu toate acestea, aspectul social e afectat în toate companiile, în special în cele din sectorul serviciilor. Acest aspect va trebui adresat și gestionat pe măsură ce afacerile și comerțul se ocupă de lumea post-COVID. Fiecare dintre noi va trebui să se adapteze la noi reguli, standarde și valori. Valori care ne vor influența comportamentul social și comportamentul de consumator, în special de consumatori ai serviciilor din ospitalitate.

Impactul social pe care această pandemie îl are asupra noastră este unul puternic, care ne-a forțat să schimbăm felul în care trăim. Rutina zilnică de a merge la lucru, făcutul cumpărăturilor și relațiile inter-umane au suferit schimbări, influențându-ne comportamentul. Industria ospitalității va trebui să fie foarte atentă la noile obiceiuri dacă își dorește să poată ajunge la nivelul de dinaintea pandemiei.

Scopul acestui articol este să vină în ajutorul hotelurilor, să le susțină în procesul de reconstrucție post-COVID. Luând în considerare și aplicând următoarele cinci sfaturi, hotelurile vor putea intra pe piața de redresare cu încredere.

1. Ascultă și înțelege comportamentele oaspeților

De câțiva ani, abordarea industriei hoteliere creează o concentrare a serviciilor orientată în totalitate către oaspeți. Concret, hotelurile au scopul de a rămâne aproape și de a asculta nevoile clienților lor; în acest mod, ele pot să își adapteze constant ofertele și serviciile pentru a se potrivi fiecărui oaspete.

Acum, aceste nevoi sunt semnificativ mai complexe. Studiile arată că oaspeții sunt mult mai deschiși pentru un nou tip de călătorie, cu accent pus pe durabilitate și contribuția la economia locală. Pe de altă parte, mulți clienți care călătoreau pentru afaceri, care generau o parte foarte mare din veniturile unor hoteluri, vor călători mult mai puțin, sau poate chiar deloc.

Schimbările din comportamentul călătorilor vor avea un impact masiv și de durată asupra industriei hoteliere. Astăzi, hotelurile trebuie sa facă tot posibilul să își cunoască pe deplin oaspeții – de la cine sunt, la ce își doresc, totul pentru a se putea ridica la noile așteptări. Cel mai important, planurile și viziunea pe termen lung ale companiei nu înseamnă nimic dacă nu sunt reale, iar realitatea e prezentă prin oaspeții din fiecare zi. Simpla acțiune de a-i întreba care sunt nevoile lor adevărate poate duce la formarea unei strategii eficiente, care să readucă afacerea pe linia de plutire.

2. Transformă digitalizarea într-o prioritate

Nu toate industriile au suferit drastic din cauza pandemiei: un sector anume a experimentat cea mai puternică expansiune de până acum, anume industria de e-commerce. Fiind forțați să petreacă mai mult timp în casă, oamenii au apelat din ce în ce mai des la magazine online pentru bunuri și servicii. Ca ofertant, prezența online e crucială pentru a rămâne pe piață – o piață de călători care tocmai a trecut printr-o pandemie -, iar hotelurile nu se mai pot baza doar pe platformele externe pentru a le asigura rezervările, așa că e necesar să lucreze la prezența lor digitală.

Dacă înainte de pandemie planul de digitalizare nu a reprezentat o prioritate, sau nici măcar nu a fost luat în considerare, acum este momentul să fie. Niciodată nu e prea târziu să creezi o strategie și să urmezi pași către o mai bună prezență online. Câțiva pași importanți în această direcție:

– răspândirea ofertelor online pe mai multe canale (site-ul web, OTA-uri, Airbnb etc.)

– optimizarea site-ului web (tot ce ține de User Interface / User Experience, de la experiența rezervării, la calitatea foto).

– investiția într-un marketing online la standarde actuale și într-un conținut adaptat afacerii și publicului țintă.

– optimizarea SEO și configurarea hotelului pe Google Suite, inclusiv My Business, Travel și Analytics.

Prin îmbunătățirea prezenței digitale a hotelului, se pot reduce semnificativ comisioanele plătite intermediarilor, în același timp mărindu-se baza de date de posibili viitori clienți.

3. Folosește instrumentele potrivite pentru obiectivele hotelului

La fel cum un meșteșugar are nevoie de unelte pentru a-și putea demonstra talentele, un hotelier trebuie să fie echipat cu unelte moderne pentru a ieși în evidență pe o piață atât de competitivă. E un principiu care se aplică atât fizic (tehnologie touchless, facilități actualizate etc.), cât și digital.

În industrie, au apărut multe soluții utile care pot contribui la diferențierea ofertei față de a altor hoteluri similare. Tot în zona de digitalizare, există soluții de tarifare personalizate, instrumente pentru upselling și widget-uri de rezervare directă, care pot încuraja clientul să folosească serviciile hotelului tău. Soluțiile care accelerează procesul de decizie, îmbunătățesc experiența online sau optimizează veniturile, sunt unelte binevenite pentru succesul hotelului.

De asemenea, trebuie să fii mereu în căutare de inovații apărute în domeniu ca urmare a pandemiei. Un exemplu ar fi să profiți de noile obiceiuri, cum ar fi day-use bookings.

4. Învață despre online marketing

Deja de prea mult timp, marketingul online a fost dominat de OTA (Online Travel Agency) în frunte cu Booking.com și Expedia. Adevărul este că, de fiecare dată când se caută un hotel, motoarele de căutare afișează linkurile către una dintre platformele menționate mai devreme. Această normalitate nu a lăsat spațiu pentru ca alte hoteluri să concureze în mediul online.

Chiar și așa, pandemia a declanșat o schimbare globală în această zonă. În momentul în care călătoriile s-au oprit pe întreg globul, OTU-urile au făcut alegerea să oprească toate campaniile de marketing. Booking.com a redus costurile de marketing cu aproape 60%, de la 5 miliarde la 2,2 miliarde în 2020. Această acțiune nu se va limita doar la pandemie, conform informațiilor transmise de către cei din conducerea Expedia: ei se vor concentra mai mult pe o strategie de loializare a clienților și vor elimina progresiv cheltuirea de miliarde în agenții de publicitate online.

Pe lângă schimbările de abordare ale acestor companii, se adaugă implicarea Google pentru a da putere hotelurilor să obțină mai mult trafic, prin modificări ale algoritmului de căutare. Dacă încă nu ai făcut pasul către marketingul digital, acum este momentul perfect să începi. Uite câteva sugestii:

– fă publicitate atât pe Google Ads, cât și pe Google Travel, pentru a ajunge la cât mai mulți clienți.

promovează-ți ofertele pe rețelele de socializare, în special pe Instagram și Facebook, fiindcă acestea sunt cele mai eficiente platforme pentru hoteluri.

– încurajează-ți utilizatorii să se aboneze la newsletter și trimite-le e-mailuri regulate pentru a fideliza clienții și pentru a genera rezervări directe.

5. Acceptă că ai greșit

Întreaga piață a ospitalității este în cea mai volatilă fază a sa. Împreună cu schimbarea constantă a noilor reglementări de carantină și a politicilor de frontieră, este imposibil să știm cu exactitate când oamenii vor reveni la vechile lor obiceiuri de călătorie.

În contextul actual, hotelurile vor fi puse în situația de a analiza direcția în care se îndreaptă piața și de a prezice comportamentul oaspeților. Inevitabil, viitorul fiind atât de nesigur, hotelierii vor face greșeli în procesul de a înțelege noile trenduri. Toate aceste greșeli vor face parte din strategia de redresare a afacerii și sunt esențiale pentru a înțelege cu adevărat noile nevoi ale industriei.

Un lucru e sigur – chiar dacă hotelurile nu vor putea gestiona această perioadă dificilă și imprevizibilă, ele au capacitatea de a învăța din greșeli. Afacerile hoteliere vor fi nevoite să devină mult mai flexibile decât erau. Flexibilitatea înseamnă să adopte metode de gestionare agile, la fel ca a unui start-up, unde schimbările se produc imediat și sunt adaptate la ce este nevoie pe piață. În final, cea mai mare greșeală pe care hotelurile o pot face este să se țină de predicțiile lor, indiferent de ce se întâmplă cu adevărat.

Sursa – www.hospitalitynet.org

Cauți un loc de muncă?

Înscrie-te cu un cont de Candidat > Completează-ți CV-ul > Aplică la joburi

Vrei să recrutezi personal?

Înscrie-te cu un cont de Angajator > Completează-ți profilul > Adaugă anunț de angajare

Cauți un loc de muncă?

Înscrie-te cu un cont de Candidat > Completează-ți CV-ul > Aplică la joburi

Vrei să recrutezi personal?

Înscrie-te cu un cont de Angajator > Completează-ți profilul > Adaugă anunț de angajare

Lasă un comentariu

GDPR Cookie Consent with Real Cookie Banner